Villkor för Användning av LivKoll 365 AB:s Tjänster

Villkor för Användning av LivKoll 365 AB:s Tjänster

 Inledning

Dessa villkor gäller för LivKoll 365 AB:s, med organisationsnummer 559481-0656, (härefter kallat ”LivKoll 365 AB”, ”vi” eller ”oss”) leverans av vår tjänst till privatpersoner som ingått avtal med oss (”Kunden”). Syftet med dessa villkor är att beskriva hur Kunden får använda tjänsten samt klargöra ansvar och förutsättningar för användningen. Genom att använda tjänsten accepterar Kunden dessa villkor samt eventuella ändringar vi publicerar på vår webbplats eller kommunicerar skriftligen.

Avtalets ingående

Vid köp av LivKoll 365 AB:s tjänster via vår webbplats måste Kunden godkänna villkoren. Dessa villkor gäller som tillägg till det avtal som tecknats mellan oss och Kunden, där tjänster och utrustning som ingår anges. I händelse av konflikt mellan villkoren och det ingångna avtalet gäller avtalet. Avtalet anses vara ingånget när LivKoll 365 AB har skickat en orderbekräftelse till Kunden efter dennes beställning. 

 Ansvar för kunduppgifter

Vid beställning ombeds Kunden att lämna vissa uppgifter för att beställningen ska kunna genomföras. Kunden ansvarar för att dessa uppgifter är korrekta och uppdaterade. 

 Tjänstens innehåll

LivKoll 365 AB:s tjänst omfattar de tjänster och den utrustning som krävs för att tillhandahålla vår lösning. Vår tjänst inkluderar vår egen applikation och de tjänster vi erbjuder, medan annan utrustning och applikationer kan tillhandahållas av externa leverantörer, vilka ansvarar för sina egna produkter i enlighet med deras egna villkor.

 Abonnemangsstruktur

Kunden erhåller rätt att använda vår lösning i utbyte mot en abonnemangsavgift, enligt vad som överenskommits i avtalet. Avgiften täcker dock inte kostnader för exempelvis frakt, data- eller samtalsavgifter. Kunden ansvarar för att utrustningen används enligt våra instruktioner och hålls i gott skick.

 Behandling av personuppgifter 

LivKoll 365 AB har rätt att hantera de personuppgifter Kunden lämnar, samt att överföra dessa uppgifter till avtalspartners, inklusive sådana i andra länder, i den omfattning som krävs för att utföra tjänsten.

Leverans och transport

Om utrustningen finns i lager levereras den vanligtvis inom tre arbetsdagar. Fraktkostnaden inom Sverige är 39 kr, men under kampanjsäsonger erbjuder vi fri frakt som täcks av oss. För internationella beställningar kan leveranstiden dock variera beroende på destination.

 Prissättning och betalningsvillkor

Abonnemangsavgiften fastställs enligt prislista vid beställningstillfället och kan justeras årligen enligt SCB:s konsumentprisindex.

 Reklamation och ångerrätt

Kunden har rätt att reklamera fel inom rimlig tid. Ångerrätt gäller enligt lagen om distansavtal. För att utnyttja denna rätt ska Kunden kontakta oss och returnera utrustningen inom 14 dagar.

 Uppsägning och Retur av Utrustning

Vid uppsägning av abonnemanget träder följande villkor i kraft:

  1. Om uppsägningen sker efter 14 dagar från avtalets startdatum är Kunden skyldig att betala abonnemangsavgiften för innevarande månad.
  2. Kunden ska returnera all tillhandahållen utrustning i gott skick, utan skador eller defekter.
  3. Om utrustningen returneras skadad eller defekt, eller om den inte returneras inom 14 dagar efter uppsägningens ikraftträdande, debiteras en avgift på 2 500 SEK. Denna avgift täcker kostnaden för enheten samt administrativa kostnader för hantering av returprocessen.

Observera att denna punkt gäller endast för abonnemang där kunden inte betalar för själva utrustningen. För abonnemang där Kunden köpt eller betalat för utrustningen gäller ej ovanstående villkor.

 Immateriella rättigheter och licens 

LivKoll 365 AB behåller äganderätten till allt material och immateriella rättigheter kopplade till tjänsten. Kunden får en begränsad nyttjanderätt till applikationerna under abonnemangsperioden.

Kunden har inte rätt att modifiera, ändra eller optimera LivKoll 365 AB:s applikation eller plattform så att den avviker från dess originaltillstånd. Om LivKoll 365 AB misstänker eller får kännedom om att ändringar har skett, förlorar Kunden rätten till sitt abonnemang och är skyldig att återställa allt till originaltillstånd. Kunden kan också bli skyldig att ersätta LivKoll 365 AB för eventuella skador. Om Kunden upptäcker ett problem i våra system ska detta rapporteras till LivKoll 365 AB. Det är endast LivKoll 365 AB som har rätt att utföra ändringar i systemen, i enlighet med GDPR och övriga tillämpliga lagar.

 Ansvar

LivKoll 365 AB ansvarar för att åtgärda eventuella fel i utrustningen under hela avtalsperioden. Vid händelser av force majeure (oförutsedda och extraordinära omständigheter som krig, naturkatastrofer eller andra situationer utanför vår kontroll) fritar vi oss från ansvar för eventuella förseningar eller andra påföljder.

 Avtalets giltighet och uppsägning

Avtalet gäller från dagen för orderbekräftelse tills Kunden säger upp det. Kunden kan säga upp avtalet genom att kontakta oss via e-post eller telefon. 

 Tillämplig lag och tvistelösning

Svensk lag gäller för avtalet, och eventuella tvister ska avgöras av svensk domstol, med Sundsvalls tingsrätt som första instans. Tvister kan även hänskjutas till Allmänna reklamationsnämnden.

Betalningsvillkor vid utebliven kortbetalning

Vid utebliven kortbetalning kommer LivKoll 365 AB att genomföra upp till tre ytterligare debiteringsförsök. Skulle betalningen trots detta inte kunna genomföras kommer kunden att meddelas skriftligen via e-post och uppmanas att omgående säkerställa betalning av utestående belopp. Om betalning inte erhållits efter dessa försök förbehåller sig LivKoll 365 AB rätten att fakturera kunden separat för det aktuella beloppet med extra kostnad till adminstrativa avgifter.

Kontaktinformation

För ytterligare frågor är du välkommen att kontakta LivKoll 365 AB på info@livkoll.se eller telefon 010-212 22 21.